2016-12-13 10:26:49

Učenici 4.C osvojili prvu nagradu (Euroscola)

Pred kraj prošle školske godine učenici ovogodišnjeg  4.C razreda sudjelovali su na natječaju u organizaciji Europskog parlamenta – u programu Euroscola. Riječ je o programu kojim se potiče mlade na aktivno sudjelovanje u političkom životu i to na način da osmisle kreativan uradak na temu zadanu natječajem. Uvijek je riječ o temi aktualnoj u tom trenutku unutar Europske Unije. Tema prošlog natječaja bila je ‘Imam stav’, a učenici su mogli birati između nekoliko tema. Učenici tada 3.C razreda (Prirodoslovno-matematička gimnazija) snimili su originalni filmski uradak na temu 'Nezaposlenost mladih' koji je osvojio nagradu. Da je zaista riječ o odličnom filmu možete se uvjeriti ako pogledate sljedeći video:

Svi učenici i učenice su mjesecima marljivo spremali svoje teme, bili su aktivni sudionici Euroscole i zahvaljujući tome doživjeli jedno predivno i neponovljivo iskustvo. Ako želite provjeriti kako je sve to izgledalo kliknite na fotografije ovdje ili pogledajte kratki filmić ispod o tom danu. Više informacija o aktivnostima, zadaćama i programu pogledajte na "Opširnije".

 

Prva nagrada programa Euroscole je putovanje u Strasbourg i sudjelovanje u zasjedanju Europskog parlamenta zajedno s mladima iz svih država Europske Unije. Naravno, prije samog odlaska u Strasbourg učenici i učenice 4C razreda marljivo su se pripremali proučavajući šest različitih tema: ‘Okoliš i obnovljiva energija’, ‘Sigurnost i ljudska prava’,  ‘Budućnost Europe’, ‘Migracije i integracija’, ‘Zapošljivost mladih’ i Razvojna pomoć’.

Put u Strasbourg bio je prošli tjedan, a same aktivnosti vezane za Euroscolu održale su se u četvrtak, 8.12.2016. Na ovoj Euroscoli sudjelovale su 23 države Europske Unije, preko 45 nastavnika i više od 540 učenika srednjih škola.

Prva zadaća bila je predstaviti sebe i svoj državu odnosno grad. U ime svih učenika i učenica 4C razreda to su učinili Doroteja Horvat i Luka Draganić. Nakon predstavljanja svih država, uvodnu riječ održali su organizatori programa. Uslijedila je uvodna rasprava u kojoj su svi ‘mladi zastupnici’ mogli postavljati pitanja. Nakon početne tišine, prvo pitanje postavio je naš Luka Draganić i tako probio led za sve ostale učenike prisutne u Parlamentu.

Drugi dio programa odnosio se na rad u skupinama (prvo manjim, od dvanaest učenika, a zatim većim od preko 60) na zadane teme. Svaka skupina imala je isti zadatak: raspravljati o temi i zajedničkim radom donijeti zaključke koji će kasnije biti izneseni pred Parlamentom. Temu, u ime svoje skupine, izlažu njihovi predstavnici, tzv. uvodničari; a nakon njih riječ preuzima zastupnik grupe, također iz njihovih redova.

Treći i posljednji dio programa je bila sama glavna rasprava. Svi učenici i njihovi nastavnici došli su u glavnu vijećnicu Parlamenta, a dvanaest odabranih (6 uvodničara i 6 zastupnika) imali su čast i dužnost predstaviti temu i zaključke svojih radnih skupina. S ponosom ističemo kako je od 12 odabranih učenika njih četvero bilo iz 4C razreda: Luka Draganić i Leonard Vincelj uvodili su teme ‘Razvojne pomoći’ i ‘Zapošljivosti mladih’, dok su Jan Puljko i Jan Jurinjak bili zastupnici za teme ‘Okoliša i obnovljive energije’ i ‘Budućnosti Europe’. 


Srednja škola Krapina