I naš je glas važan! Krapinski gimnazijalci u Europskom parlamentu
Učenici Srednje škole Krapina osvojili prvo mjesto: odlazak u Europski parlament
Nakon sto su 14. veljače 2014. svojim originalnim i kreativnim filmovima pobijedili na nagradnom natječaju "Mladi i izbori za Europski parlament:Zašto je moj glas važan?" u organizaciji Ureda za informiranje Europskog parlamenta i s maksimalnim brojem bodova žirija podijelili prvo mjesto s Gimnazijom Karlovac, učenici SŠ Krapina dobili su priliku zastupati Hrvatsku u programu Euroscola i obići Europski parlament. 27. ožujka ove godine Krapinski su srednjoškolci zajedno s predstavnicima još 18 zemalja - članica Europske unije debatirali o temama Okoliš i obnovljiva energija, Sloboda informiranja i aktivno građanstvo, 2014. – Europska godina borbe protiv bacanja hrane, Zapošljavanje mladih, Europski izbori te Budućnost Europe te prezentirali rezultate svog rada u obliku rezolucija, simulirajuci na taj način rad europarlamentaraca. Bila je to odlična prilika da se mladi upoznaju s funkcijom i načinom rada Europskog parlamenta te da istodobno upoznaju svoje vršnjake diljem EU i steknu interkulturalna iskustva. Učenike su za rad na projektu pripremale njihove mentorice, profesorice Vesna Puselj i Jasminka Pernjek.
Europski izbori 2014: Djelovati. Sudjelovati. Pokretati.
Imate između 16 i 18 godina? Oduvijek vas je zanimala politika? Želja vam je posjetiti Europski parlament u Strasbourgu i vidjeti kako se donose odluke koje utječu na našu svakodnevicu? Uključite se i recite:naš je glas važan!
Bio je to moto krapinskih srednjoškolaca koji su se odvažili sudjelovati na nagradnom natječaju Ureda za informiranje Europskog parlamenta „Mladi i izbori za Europski parlament: Zašto je moj glas važan?“. A za odvažne uslijedila je i nagrada: prvu su nagradu svojim video – radovima ravnopravno, s maksimalnim brojem osvojenih bodova, podijelili učenici Srednje škole Krapina i Gimnazije Karlovac te se tako kvalificirali za sudjelovanje na natjecanju Euroscola u Strasbourgu (26. – 28.3.2014.). Nagrađeni su autorski radovi koji su na najoriginalniji i najkreativniji način odgovorili na pitanje zašto bi mladi trebali izaći na izbore za Europski parlament u svibnju ove godine. O pobjednicima natječaja odlučivao je šesteročlani žiri u sastavu predstavnika Ureda za informiranje EP-a u Hrvatskoj, predstavnika projekta Share Europe Online, predstavnika Ureda Grada Zagreba za obrazovanje, kulturu i sport, predstavnik ureda Tonina Picule, predstavnik ureda Andreja Plenkovića te predstavnik Mreže mladih Hrvatske.
Euroscola je program Europskog parlamenta koji mladim ljudima iz svih zemalja – članica Europske unije svake godine pruža mogućnost diskutiranja o europskoj politici i aktualnim temama, ali i o vlastitim očekivanjima i idejama o napretku, svojoj ulozi u društvu, suživotu različitih kultura te da na taj način steknu bogata interkulturalna iskustva kroz susrete s mladim ljudima iz drugih zemalja Europske unije. Učenici stiču osnovna znanja o europskim integracijama te u mješovitim radnim grupama simuliraju debate i proces donošenja odluka u Europskom parlamentu, mjestu na kojem se kreira europska politika. Primarni je cilj ovog programa predstaviti važnost europskih izboramladim ljudima koji su upravo dobili pravo glasa i na taj ih način argumentirano potaknuti da izađu na izbore u svibnju. Za kompetentno sudjelovanje u ovom programu 24 učenika Srednje škole Krapina pripremale su njihove mentorice, profesorice Vesna Pušelj i Jasminka Pernjek.
Nakon zajedničkog doručka sa svim sudionicima programa Euroscola i podjele u višejezične radne skupine, učenici su ušli u vijećnicu zgrade Louis Weiss i zauzeli mjesta zastupnika Europskog parlamenta. Uslijedio je kratak pozdravni govor kroz koji su dužnosnici Europskog parlamenta predstavili institucije Europske unije, s posebnim naglaskom na funkciju Europskog parlamenta i ulogu zastupnika, nakon čega su srednjoškolci iz 19 zemalja Europske unije dobili su priliku postavljati pitanja i diskutirati o razvoju Europe, izazovima i problemima mladih te europskim programima financiranje i europske suradnje.
U uvodnom dijelu skupa svaka je zemlja dobila priliku predstaviti se u jednominutnom govoru na jednom od radnih jezika Europske unije koji nije njihov materinji jezik. Ulogu glasnogovornika Srednje škole Krapina uspješno je odigrao Mislav Vučković, učenik trećeg razreda matematičke gimnazije, koji je u svom govoru predstavio Hrvatsku, ali posebnu pažnju skrenuo i na znamenitosti našeg grada, regije te posebice škole.
U popodnevnom dijelu programa učenici su se, podijeljeni u radne skupine, sastali u dvoranama odbora radi rasprave i razmjene mišljenja o europskim prioritetima na temelju prethodno istraženih tematskih područja kao što su Okoliš i obnovljiva energija, Sloboda informiranja i aktivno građanstvo, 2014. – Europska godina borbe protiv bacanja hrane, Zapošljavanje mladih, Europski izbori te Budućnost Europe. Istovremeno su svi nastavnici – mentori sudjelovali u radu okruglog stola kojeg su vodili dužnosnici Europskog parlamenta. U plenarnom dijelu zasjedanja predstavnici i glasnogovornici svakog odbora predstavili su svoje zaključke i prijedloge koji su nakon toga dani na glasanje. Na taj su način učenici metodom vlastite kože iskusili kako izgleda jedan dan zastupnika u Europskom parlamentu.
Program je zatvoren intoniranjem europske himne i ulaskom zastava svih zemalja članica.
Nakon napornog radnog dana nagrađeni su učenici zaslužili i malo odmora pa smo zadnji dan našeg putovanja proveli razgledavajući staru jezgru Strasbourga i uživali u panorami grada s tornja znamenite katedrale.
Povratak u Krapinu uslijedio je u subotu u ranim jutarnjim satima, gdje su umorne ali zadovoljne mlade „parlamentarce“ dočekali roditelji.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |